Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акту – рішення виконавчого комітету Східницької селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів»

005

Назва регуляторного органу: Виконавчий комітет Східницької селищної ради м. Борислава Львівської області.
Назва документа: проект рішення виконавчого комітету Східницької селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів».
Розробник аналізу регуляторного акту: виконавчий комітет Східницької селищної ради.
Цей аналіз регуляторного впливу, розроблено у відповідності та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11. 09. 2003 року № 1160-IV, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 року № 308, і визначає правові та організаційні заходи реалізації проекту рішення виконавчого комітету Східницької селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів».
Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин.
Основними причинами перегляду тарифів на вивезення побутових відходів є те що, діючі тарифи, затверджені рішенням виконавчого комітету Східницької селищної ради від 10. 10. 2014 року № 46 «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів», були розроблені комунальним підприємством «Господарник» у смт. Східниці ще у 2014 році.
За час дії тарифів відбулись такі зміни:
– економічних чинників, що впливають на складові витрат тарифу, зокрема відбулося зростання:
1) мінімальної заробітної плати з 1218 грн. до 3200 грн., і як наслідок витрат на оплату праці;
2) вартості паливно-мастильних матеріалів (дизельного пального) з 10 – 16 грн. до 23 грн.;
3) витрат на ремонт, амортизацію та інше.
Таким чином, діючі тарифи не відшкодовують витрати на надання цєї послуги у повному обсязі, що призводить до допущення збитковості підприємства КП «Господарник» (в цьому випадку) або іншого підприємства, що буде надавати відповідні послуги за результатами проведеного конкурсу.
Відповідно до ЗаконівУкраїни «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про житлово-комунальні послуги» повноваження щодо регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги, у т. ч. вивезення та захоронення твердих побутових відходів, що надаються підприємствами незалежно від форми власності, належать органам місцевого самоврядування. Рівень тарифів повинен відповідати економічно обґрунтованим витратам.
Проектом рішення передбачається зростання тарифу на послуги з:
– вивезення твердих побутових відходів:
– для населення – 7,18 грн. з ПДВ в місяць з одного мешканця до 10,64 грн. з ПДВ в місяць з одного мешканця;
– для бюджетних установ та організацій з 64,56 грн. за 1 м3 до 83,83 грн. за 1 м3;
– для інших споживачів з 67,63 грн. за 1 м3 до 87,82 грн. за 1 м3.
Цілі державного регулювання.
Метою розробки та впровадження проекту регуляторного акту є:
1. забезпечення отримання споживачами селища якісних послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів;
2. забезпечення стабільної роботи підприємств зі збирання та вивезення побутових твердих відходів;
3. приведення тарифів до економічно обґрунтованого рівня;
4. стабілізація фінансово-економічного становища підприємств.
Опис альтернатив запропонованому регуляторному акту.
Перший альтернативний спосіб.
Збереження існуючого стану, тобто залишити діючі тарифи без змін. Ця альтернатива не є прийнятною, оскільки діючі тарифи не відповідають фактичним витратам підприємств на теперішній час.
Другий альтернативний спосіб.
Збереження існуючого рівня тарифу для населення, а підвищенням лише іншим споживачам до рівня економічно обґрунтованих з умовою покриття збитків від надання послуг населенню. Але в такому разі, підвищення тарифів на послуги вплине на підвищення цін на товари та продукцію, які виробляються іншими споживачами. Тому тягар зростання буде перекладено на населення. Ця альтернатива не може бути прийнята, оскільки вона не вирішує існуючу проблему.
Третій альтернативний спосіб.
Встановлення нових економічно обґрунтованих тарифів, що сприятиме покращенню результатів фінансово-господарської діяльності підприємств та створюватиме передумови для надання якісних послуг, що покращить санітарний стан смт. Східниці та благоустрою вцілому.
Опис механізмів і заходів для розв’язання проблеми.
Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям цього рішення, не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, шляхом встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги, виходячи з фактичних витрат, пов’язаних із їх наданням.
Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Прийняття рішення щодо встановлення тарифів на послуги із збирання та вивезення твердихпобутових відходів забезпечить надання більш якісних послуг, покращення фінансово-економічного стану підприємств.
Обґрунтування терміну дії регуляторного акту.
В терміні дії рішення виконавчого комітету Східницької селищної ради не обмежений і чинний до його відміни.
У разі виникнення необхідності, до нього можуть бути внесені зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності.
Аналіз вигод та витрат.
Прийняття цього регуляторного акту дозволить встановити тарифи на послуги зі збирання та вивезення твердих побутових відходів на рівні економічно обґрунтованих, що створить необхідні умови для надання цих послуг споживачам селища, покращити фінансово-економічне становище підприємств.
Вигоди та втрати

Сфера впливу Вигоди Втрати
КП «Господарник» Не допущення збитків від надання послуг зі збирання та вивезення твердих побутових відходів на території смт. Східниці.        –
Споживачі послуг:    
Органи місцевого самоврядування Забезпечення життєдіяльності населення, промислової та соціальної інфраструктури територіальної громади селища. Для малозабезпеченої категорії громадян виникне необхідність оформлення субсидій.
Населення Отримання якісних послуг зі збирання та вивезення побутових відходів. Підвищення плати за послуги зі збирання та вивезення твердих побутових відходів.
Бюджетні організації та інші споживачі Стабільне отримання якісних послуг зізбирання та вивезення побутових відходів. Підвищення плати за послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів.

Показники результативності регуляторного акта.
Показниками результативності запровадження цього регуляторного акта слід вважати:
– кількість абонентів, яким надаються послуги зі збирання та вивезення побутових відходів;
– рівень надходження платежів за послуги;
– рівень відшкодування тарифом витрат за надані послуги.
Відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття.
Методи одержання результатів відстеження:
– звітність підприємств щодо надходження коштів за надання послуг;
– здійснення порівняльного аналізу.
Базове відстеження результативності регуляторного акту проведено на етапі його підготовки.
Повторневі дстеження здійснюватиметься через два роки після набуття чинності регуляторного акту, за результатами якого можливе здійснення порівняння базового та повторного відстеження. У разі виявлення нерегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін. Періодичне відстеження планується здійснювати один раз в три роки з дня виконання заходів повторного відстеження та з метою подальшого удосконалення рішення виконавчого комітету Східницької селищної ради.

Іван ПІЛЯК,
селищний голова

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Ви можете Залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментарі


Нафтовик Борислава.