Освіта без дискримінації. В Україні більшає інклюзивних шкіл

Завдяки запровадженню інклюзивного підходу в освіті 1 вересня до українських шкіл прийшло на 25 % більше дітей з особливими потребами, ніж торік. В Україні нарешті почали з’являтися інклюзивні школи та ресурсні центри для дітей з особливими потребами. Однак кількість «особливих» учнів у загальноосвітніх закладах усе ще дуже невелика. Як розвивається освітня реформа в Україні, дослідили експерти Центру громадського моніторингу та контролю.
Долаючи бар’єри
Минулого року доступ до освіти мали лише 13 % дітей з особливими потребами. Понад 56 тисяч дітей не мали можливості спілкуватися з однолітками і здобувати освіту. За словами експертів, це пояснюється тим, що українське суспільство загалом не пристосоване до людей з особливими потребами, і школи не виняток. Щоб змінити ситуацію, потрібні передусім законодавчі зміни. На щастя, зусиллями активістів, уряду й Президента цю перешкоду вдалося усунути. У липні глава держави підписав закон про інклюзивне навчання. А у вересні – депутати схвалили новий закон про освіту.
Нарешті, в Україні з’явилося поняття «особи з особливими освітніми потребами». Це – людина, яка потребує додаткової підтримки в освітньому процесі, щоб реалізувати своє право на освіту. Для цього держава повинна створитивсі необхідні умови та засоби: усунути дискримінацію, врахувати індивідуальні потреби, можливості та інтереси таких дітей. Гарантією цього є інклюзивне освітнє середовище.
Інклюзивний простір передбачає доступну шкільну інфраструктуру (безбар’єрність, зручні пандуси, ліфти тощо), відповідну ресурсну базу (корекційне обладнання, медіатеки та ін.) і, звичайно, залучення ширшого кола фахівців. На жаль, сьогодні лише поодинокі школи мають ліфти чи пандуси. Щоб створити інклюзивне освітнє середовище, у липні уряд затвердив положення про «Інклюзивно-ресурсний центр» (ІРЦ). А в жовтні Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України підписало Меморандум про співпрацю із благодійним фондом під патронатом першої леді Марини Порошенко, аби розробити типові проекти нових будівель та реконструкції приміщень освітніх закладів з урахуванням індивідуальних можливостей дітей з особливими освітніми потребами. До наступного навчального року інклюзивно-ресурсні центри запрацюють по всій Україні.

Оксана КОВАЛЬ,
Центр громадського моніторингу і контролю

Більше читайте у нашій газеті “Нафтовик Борислава” № 94 від 29 листопада 2017 року.

Ви можете Залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментарі