ЗВІТ МІСЬКОГО ГОЛОВИ БОРИСЛАВА ІГОРЯ ЯВОРСЬКОГО

Світлина від Петра Магура.Шановні мешканці міста Борислава, селища Східниці, колеги депутати, присутні.
Дозвольте представити вашій увазі короткий підсумок роботи за 2017 рік.
Це результат спільної роботи команди однодумців, депутатів різних рівнів: міської, обласної та Верховної рад, працівників та членів виконавчого комітету, керівництва Львівської ОДА та Львівської обласної ради. І ще багатьох тих, кому не байдужа доля славетного міста нафтовиків.
Отож, переходимо до основних досягнень року, що минув, та традиційно розпочинаємо з питання ВОДОПОСТАЧАННЯ, яке є пріоритетним, як в роботі, так і за проблематикою.
Шановні друзі, я не можу говорити, що результат вирішення цього питання вже є предметом гордості, але відповідально стверджую, що робота стабілізована та знаходиться під постійним контролем. Щоденно проводиться послідовна, важка і клопітка робота, яку неможливо побачити та оцінити відразу, але яка впевнено нас наближає до очікуваного результату.
Внаслідок вжитих заходів, проведених робіт та управлінських рішень досягнуто економії та зменшено споживання електричної енергії в середньому на 95 тис. кВт. щомісячно. Не важко підрахувати, що за підсумками року сума економії для підприємства складає близько 2 млн. грн. Водночас зменшено втрати води в мережах до 73% та, що найважливіше, збільшено реалізацію води приблизно на 16%,що в свою чергу збільшило надходження коштів на комунальне підприємство на понад 1 млн. грн. за рік. Ця економія та додаткове фінансування забезпечили, зокрема, вчасний розрахунок з ПАТ «Львівобленерго» та унеможливили відключення протягом року підприємства від споживання електроенергії.
Короткий перелік основних робіт:
На насосній станції «Рибник». Проведено капітальний ремонт електродвигуна насосу № 5, на що з міського бюджету було виділено 144 955 грн. Замінено електропривід на засувці діаметром 720 мм, відновлено роботу двох комірок з масляними вимикачами, закуплено блок управління до вакуумного вимикача, встановлено дві кінцеві муфти до електродвигунів. Також проведена важлива робота з очистки озер забору питної води.
На водоочисній станції «Бухів». Змінено автомат для промивного насоса, проведена ревізія запірної арматури і, що найважливіше, встановлено нову систему хлорування води гіпохлоритом натрію, що підвищило безпеку її очистки. На ці потреби нами було витрачено 300000 грн.
Резервуари чистої води. Нарешті в цьому році підготовлено до прийому води та введено в експлуатацію РЧВ по вул. Палія. Проведено ревізію запірної арматури, а також змонтовано систему контролю та сигналізації переливу води в двох резервуарах.
Бойлерні. Закуплено та встановлено новий насос підкачки води для багатоповерхових будинків на бойлерній № 2. Змінено систему подачі води на 1-й бойлерній. Проведені роботи із заміни насосного агрегату № 3 на бойлерній № 1. Проведено ревізію запірної арматури та проведено ремонт 4-х електродвигунів та насосів на 1-й та 2-й бойлерній. Окрім цього, для двох багатоповерхових будинків по вул. Володимира Великого,177 та 600-річчя Борислава,12 були закуплені та встановлені 2 нові насоси підкачки води.
Водогони. Недаремно найбільше зусиль та фінансового ресурсу в цьому році, як, зрештою, і в попередньому, було направлено на заміну зношених та непридатних мереж. Реконструкція та монтаж нових трубопроводів проводились 5 компаніями на 18 вулицях м. Борислава. Загалом за цей рік по місту замінено близько 9 км труб різного діаметру. На проведення поточного ремонту водопровідних мереж в цьому році з міського бюджету було витрачено 289509 грн.
Значно більшу суму коштів з міської скарбниці було затрачено на капітальний ремонт та реконструкцію водопровідних мереж, а саме:
– видатки на співфінансування з реконструкції водопроводу по вул. Бічна Джерельна в рамках реалізації програми «Питна вода» – 484000 грн.;
– реконструкція водопроводу на вул. Дорошенка (1черга) – 526261грн. (борг за виконані роботи попереднього періоду);
– реконструкція водопроводу по вул. Дорошенка (2черга) за рахунок коштів обласного бюджету–772432 грн.;
– реконструкція водопроводу по вул. Володимира Великого (1 черга) – 443955 грн. також за роботи виконані в попередньому періоді;
– під’єднання житлових будинків на вул. Володимира Великого до реконструйованого водопроводу –142100 грн.;
– реконструкція водопроводу на вул. Петлюри – 168923 грн.;
– капітальний ремонт водопроводу на вул. Коваліва в районі будинків N 35, 37, 39, 41 – 285920 грн.;
– капітальний ремонт ділянки водопроводу від бойлерної № 2 до будинку № 26 вул. Коваліва –295018 грн.;
– капітальний ремонт водопроводу на вул. Ірини Сеник – 126989 грн. (відбулась заміна на пластик азбестової труби, яка не просто була непридатна, а й взагалі шкідлива для здоров’я людей);
– капітальний ремонт водопроводу на вул. Церковна – 72273 грн.
І це далеко не повний перелік того, що було зроблено за звітній період для зменшення втрат води в мережах.
Окрім цього, варто згадати роботи направлені на стабілізацію тиску в водяних мережах. Нарешті ми розпочали виконувати вкрай важливу річ – встановлення регуляторів тиску, яких упродовж року було встановлено 8 штук.
Водовідведення та каналізаційна мережа також не залишилась поза увагою. В цьому році ми вже розпочали практичне вирішення проблеми багатьох років – каналізування індивідуальних житлових будинків на вул.Довбуша, які розташовані в районі озера у мікрорайоні Тустановичі,та під’єднання їх до міської мережі побутової каналізації (1черга), на що з міського бюджету було витрачено 299058грн. Окрім цього, із залученням та допомогою спеціалізованої техніки відновлено роботу каналізаційної мережі на вул. Коваліва, Данила Галицького, Сосюри, Симоненка, Гонти.
Загалом за 2017 р.працівники комунальних підприємств «Бориславводоканал» та «Вододар» ліквідували 530 аварій на трубопроводах питної води і 373 аварій на каналізаційних мережах.
Ці підприємства було фінансово підтримано на виплату першочергових потреб у веденні фінансово-господарської діяльності також з міського бюджету, а саме: на поповнення статутного капіталу – 220000 грн. та на погашення різниці в тарифах – 200000 грн.
Я про це говорив минулого року, а також хочу наголосити і сьогодні, що вважаю обраний нами вектор руху із стабілізації роботи системи водопостачання правильним, результативним таким, що забезпечить досягнення мети щодо якісного водопостачання всіх споживачів на території міста та селища Східниці.
Тому запевняю, що і цього року ми будемо продовжувати всі ці роботи, а також приділимо окрему увагу системі очистки,тобто якості питної води,що надходить до споживачів.
Наступним пунктом хотів би обговорити проблематику БЛАГОУСТРОЮ, СТАНУ МОСТІВ, ДОРІГ, ВУЛИЧНОГО ОСВІТЛЕННЯ ТА ОЗЕЛЕНЕННЯ.
Ми другий рік поспіль ламаємо сумну статистику попередніх років, коли фінансування комунальних підприємств здійснювалося за залишковим принципом. Про це найкраще засвідчує фінансовий ресурс, котрий було подано нашим комунальникам. На благоустрій міста, його санітарну очистку, озеленення, обслуговування мереж вуличного освітлення виділено за підсумками 2017 р. суму – 10097508 грн. Я усвідомлюю, що вона ще далеко не задовольняє потребу,але вважаю, що динаміка дуже позитивна:2015 р – 3986602 грн.; 2016 р. – 7621763 грн., 2017 р. – 10097508 грн. Вже два роки поспіль ми збільшуємо фінансування наших комунальників на близько 3,5 млн. грн.
Минула зима була досить складна за кліматичними умовами, і цей фактор залишив свій слід в стані дорожнього покриття на вулицях міста.З настанням тепла на багатьох ділянках доріг виникли вибоїни та ями. На жаль, нам в звітному році не вдалось справитись із цією проблемою, тому в році поточному питання ремонту доріг є пріоритетним для вирішення.
Але і в цьому напрямку роботи є речі, які обов’язково варто згадати. Не було в нас капітального ремонту доріг (тільки закрили заборгованість попереднього року за капітальний ремонт дороги по вул. Івана Франка в сумі 199387 грн.), але на поточний ремонт доріг було виділено близько 1,5 млн. грн. Впродовж року на різних вулицях відбувались ямкові ремонти, вирівнювання поверхні з допомогою спеціалізованої техніки, що задувала вибоїни, а також були виконані роботи з прокладання невеликих ділянок дороги суцільним асфальтовим покриттям (вул. Данила Галицького, Володимира Великого, Адама Міцкевича, Степана Бандери, Стефана Коваліва).
Також є вже повністю відкоригована проектно-кошторисна документація, проведена її експертиза та оголошуємо тендер на капітальний ремонт дороги по вул. Дрогобицькій.
Якщо ми вже обговорюємо роботи, пов’язані з комунальним підприємством «ЕКО-МІСТО», то, звичайно, до здобутків повинні зарахувати факт відремонтованої техніки на підприємстві, а також придбання для підприємства нового трактора та навантажувача до нього. На ці потреби було витрачено 592000 грн. Це кошти екологічного фонду обласного та міського бюджетів.
В питанні облаштування пішохідних тротуарів ми зробили значні зрушення.Вперше за останні десятки років на ці потреби виділявся такий фінансовий ресурс: облаштування бруківки по вул. Трускавецькій – 468 тис. грн., по вул. Володимира Великого – 943 тис. грн.(в тому числі 292 тис. грн. – кошти обласного бюджету). Вважаю за необхідне ці роботи продовжувати і в цьому році і на інших вулицях міста.
Завдячуючи проведеній роботі та сприянні депутата Верховної Ради України Богдана Матківського, нам вдалось отримати фінансовий ресурс в розмірі 10 млн.грн. через субвенцію на соціально-економічний розвиток територій на добудову мосту на вулиці Героїв ОУН-УПА. Важливим є той факт,що ці кошти є перехідними на 2018 р. В грудні 2017 р. ми вже профінансували фірмі – підряднику кошти в сумі 4479908 грн., на котрі були виготовлені балки перекриття (так звані ферми). Станом на сьогодні додатково хочу повідомити, що наш проект з добудови мосту бере участь у конкурсі ДФРР і є включеним обласною комісією в перелік об’єктів на фінансування у 2018 році в розмірі 4 млн. грн. з державного бюджету.
Залишок коштів знаходиться на рахунках управління ЖКГ Бориславської міської ради. Також в міському бюджеті 2018 р. ми заклали 3 млн.грн.на цю потребу. Тож готовий висловити свій оптимістичний прогноз, що, за умови відсутності форс-мажорних обставин в 2018 р., ми будемо урочисто проводити відкриття новозбудованого мосту.
Завдяки фінансовій підтримці з міського бюджету в розмірі 722554 грн. та коштам в сумі 51332 грн., що надійшли від інших замовників є і приємні результати в роботі КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БОРИСЛАВСВІТЛО». Так за звітний період працівники підприємства провели заміну 520 ламп освітлення на економні світлодіодні та проведено ремонт 171 світильника. Співпрацюючи з мешканцями та використовуючи фінансовий ресурс підприємства, відновлено освітлення ділянок вулиць Раточинської, Джерельної, Полуботка, Котляревського, Куліша, Міцкевича, Шевченка, Проектованої, Дрогобицької, Джерельної, провулка Вишневого. Після пошкодження блискавкою проведено гарантійний ремонт 28 світлодіодних світильників по вул. Трускавецькій.
У зв’язку зі змінами в тарифній політиці держави щодо оплати за електроенергію на вуличне освітлення проведено параметризацію 23 лічильників на трьохтарифний облік електроенергії, що зекономило значні кошти на її оплату.
ДКП «Бориславсвітло» спільно з ТзОВ «Нетворк» провели роботу із встановлення ще 4 додаткових камер відеоспостереження.
Приємним фактом є те, що за рахунок коштів на обслуговування зовнішнього освітлення закуплено та проведено заміну 98 світильників на світлодіодні на суму 180000 грн.(вул. Степана Бандери та вул. Івана Франка). Будемо ці роботи продовжувати й надалі, бо, незважаючи на вжиті заходи, оплата за електроенергію на зовнішнє освітлення є значною і, за підсумками 2017 р., склала 566000 грн.
Також велика подяка працівникам цього підприємства за проведені роботи із монтажу святкової ілюмінації новорічної ялинки та центральної площі міста. До речі, кошти затрачені на закупівлю святкового освітлення надані меценатами і на це не витрачено жодної копійки з міського бюджету.
Не можна не згадати роботу КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЗЕЛЕНИЙ СВІТ». В основному підприємство проводить рутинну роботу з видалення та кронування дерев, косіння трави,саджання квітів, яка не є помітною.
Але, думаю, кожен зміг зауважити новітні підходи в роботі з дизайнерського оформлення клумб (кільце на перехресті біля «Райфайзенбанк «Аваль», на площі Івана Франка, перед пам’ятником Каменяру), встановлення на центральних вулицях на опорах вазонів (термочаш) в кількості 40 штук та «Писанкового дерева» до Великодніх свят.
Спільно з працівниками Дрогобицького держлісгоспу виконано роботу щодо виділення земельних ділянок лісового фонду для проведення санітарно-оздоровчих заходів. Зазначені заходи проводяться вперше за останніх 15 років. Нарешті цього року нам вдалося виготовити лісорубний квиток на площу 4,9 га. Станом на грудень місяць було проведено санітарну рубку на площі 2 га., а за виручені кошти від продажу деревини підприємством було закуплено подрібнювач для гілок,а також відремонтовано автомобіль ЗАЗ. Але найважливіше тут інше: наш комунальний ліс нарешті є під наглядом і захищений від розкрадання та безконтрольних рубок
Щодо роботи КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БОРИСЛАВТЕПЛОЕНЕРГО», то хотілось би відзначити,що, не зважаючи на складну ситуацію на підприємстві з фінансами, всі роботи з підготовки котелень та мереж до опалювального сезону відбулось на високому рівні. В 2017 р. на внески до статутного капіталу та капітальний ремонт мереж з міського бюджету тепловикам було виділено 660585 грн. Це, звичайно, мізер від потреб,тому в році поточному цьому підприємству будемо приділяти значно більше уваги.
Щодо питань ПОВОДЖЕННЯ З ТВЕРДИМИ ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ, то і тут спостерігається позитивна динаміка. В цьому році на території міста вже розпочато та проводиться облаштування майданчиків для збору ТВП, а також масова заміна контейнерів для збору ТВП. В планах на 2018 р. ці роботи завершити.
На жаль в роботі новоствореного КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МУНІЦИПАЛЬНА ВАРТА» станом на сьогоднішній день не досягнуто першочергової мети. Але суспільну користь працівники приносять вже сьогодні. Навіть, якщо взяти до уваги хоча б роботи з несення охорони на міських об’єктах. Впевнений, що всі ці речі будуть враховані, і в році поточному ми вже продемонструємо результат.
Якщо вже підходити до завершення по комунальних питаннях, то не можна не згадати локальну проблему для деяких багатоповерхових будинків міста, яка має більше 10, а подекуди і до 15, років, – це ремонт і експлуатація ліфтів. В звітному році нами було затрачено 23923 грн. на проведення експертизи пасажирських ліфтів, граничний термін експлуатації яких закінчувався в 2017 р.
Але важливішими є проведені роботи з ремонту та введення в експлуатацію ліфтів, що вийшли з ладу ще в минулому десятилітті. Отож було профінансовано та проведено:
– ремонт пасажирського ліфта по вул. Володимира Великого, 177 а (1 під’їзд) – 11625 грн.;
– ремонт пасажирського ліфта по вул. Володимира Великого, 177 (2 під’їзд) – 125381 грн.;
– ремонт пасажирського ліфта по вул. Володимира Великого,171 (2 під’їзд) – 168927 грн.;
– ремонт ліфта по вул. Стефана Коваліва, 39 – 52001 грн.
На сьогоднішній день непрацюючими залишились ще 4 ліфти, і я вважаю,що для нас принциповим завданням є ввести їх в експлуатацію вже в цьому році.
Від комунальних питань хочу перейти до СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ. Станом на 01. 12. 2017 р. на обліку в УПРАВЛІННІ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ перебуває 4207 одержувачів усіх видів соціальних допомог та 9478 одержувачів субсидій. За звітній період управлінням на виконання міських Комплексних програм виплачено з міського бюджету кошти на загальну суму 1169000 грн. Підтримка соціально незахищених верств населення,учасників АТО, ветеранів УПА в цьому році була знову ж таки більшою, ніж у попередньому. На сплату житлово-комунальних послуг та муніципальних пільг певним категоріям громадян з міського бюджету було витрачено 650100 грн.
В рамках Комплексної програми підтримки учасників АТО та членів їх сімей в цьому році було виплачено кошти, а саме: на надання одноразової допомоги учасникам АТО, 3 сім’ям загиблим під час проведення АТО, постраждалим у масових акціях протесту під час подій Революції Гідності, до дня Захисника Вітчизни, учасникам АТО, ветеранам УПА, постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та відшкодовано витрати на медичні препарати ургентним хворим з числа учасників АТО. Загальна сума виплат досягає 200000 грн. Звичайно, це ще далеко не ті кошти, на які ці люди заслуговують, тому в цьому році ми будемо збільшувати суми цих виплат.
За сприяння МІСЬКОГО ЦЕНТРУ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ СІМ’Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ всі учасники бойових дій оформили пільги в розмірі 75% з оплати комунальних послуг, отримали одноразову матеріальну допомогу з міського та обласного бюджетів, отримали звільнення від оплати за харчування їх дітей у шкільних їдальнях та дошкільних установах. П’ять осіб з числа учасників АТО пройшли професійне навчання – курси водіїв.
Продовжуємо надавати земельні ділянки учасникам АТО під будівництво житлових будинків. Також в цьому році відведена земельна ділянка для учасників АТО по вул. Івасюка для будівництва гаражів,по яких вже приймаються відповідні рішення. Проведено доплату до пенсій ветеранам УПА та почесним громадянам міста Борислава в розмірі 63,9 тис. грн., також відшкодовано за пільговий проїзд окремим категоріям громадян 64,7 тис. грн. та за послуги зв’язку – 80 тис. грн.
ТЕРИТОРІАЛЬНИМ ЦЕНТРОМ СОЦІАЛЬНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ виявлено та взято під опіку 904 особи, з числа пенсіонерів, інвалідів та малозабезпечених багатодітних сімей, котрі потребують соціальної допомоги. Завдяки співпраці з благодійниками підопічні терцентру отримали натуральну допомогу на суму 141800 грн. Бориславський терцентр єдиний в області, який завдяки спонсорам має можливість безкоштовно харчувати близько 60 осіб.
На обліку у СЛУЖБІ У СПРАВАХ ДІТЕЙ БОРИСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ на цей час перебуває 52 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. В роботі з цією категорією осіб у нас також є важливі досягнення.
Вперше в місті Бориславі з’явився дитячий будинок сімейного типу, в якому проживає та виховується 6 дітей-сиріт. Вперше з часів Незалежності, згідно програми забезпечення житлом дітей-сиріт, було придбано квартиру для дитини-сироти. Купівля здійснювалась на умовах співфінансування міського та обласного бюджетів на суму 250000 грн.
Ця квартира не була єдиною,яку ми спільно з областю закупили в цьому році. Останнім часом досить часто піднімалась проблема декількох десятків років ,з якою стикалися мешканці будинку по вул. В’ячеслава Чорновола, 12.В епіцентрі прояву продуктів нафтовидобутку знаходились дві квартири першого поверху, в одній із яких проживала сім’я з малолітніми дітьми, а в іншій два учасники АТО. За рішенням комісії ці квартири були визнані непридатними для проживання. Як наслідок, завдяки тісній співпраці з керівництвом області, в кінці року нам вдалось придбати інше житло для цих сімей загальною вартістю 900000 грн.
Переходимо до питань МЕДИЦИНИ, ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ.
Наше прогресивне рішення про створення комунального підприємства «Стоматологічна поліклініка» вже принесло свої результати. У 2017 р.була організована підтримка з бюджету міста і вона становила 1700000 грн. Власних надходжень у підприємства 1600000 грн. Кошти місцевого бюджету спрямовувались на дитячий прийом, частково на проплату енергоносіїв та лікування осіб з числа пільгових категорій. Всі інші видатки здійснюються за рахунок власних надходжень. До речі, з січня 2018 р. всі пільгові категорії в стоматполіклініці обслуговуються безкоштовно.
Інше рішення щодо переведення терапевтичного відділення з ендокринологічним в приміщення поліклініки по вул. Куліша на цьому етапі в стадії виконання. Хоч в звітному році нами вже було проведено ремонтних робіт на суму 630 тис. грн., воно ще потребує подальшого виконання, щоб досягнути суттєвого результату і пацієнти цього стаціонару отримали комфортні умови для лікування.
Чи принесло це рішення вже якісь бажані фінансові результати? Так, однозначно! Адже сума економії в 2017 р. з оплати праці та за спожиті енергоносії вже склала 400 тис. грн., а в 2018 р. прогнозовано складе в межах одного мільйона. Такі дії можна віднести до розряду, так званих, «непопулярних». Але незабезпеченість фондом оплати праці в бюджетній сфері змушує нас діяти, а не бути бездіяльними. Якщо ми хочемо відійти від практики «бюджету проїдання», то повинні навчитись економити та жити на засоби, які маємо в розпорядженні.
Адже судіть самі: для забезпечення в повному обсязі потреби в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ з початку звітного року додатково за рішеннями сесій збільшені планові призначення на заробітну плату з нарахуваннями бюджетникам в розмірі 12812000 грн. І це без врахування фінансового ресурсу з бюджетів вищих рівнів. А ці кошти могли б бути спрямовані на різні інфраструктурні проекти з розвитку міста. Ми вимушені навчитись економити, а зекономлені кошти спрямовувати на розвиток і найкраще, якщо б ми це робили за рахунок енергозбереження, тому що сума на видатки у 2017 р. за спожиті енергоносії та комунальні послуги по бюджетних установах міста, яка була спрямована з міського бюджету, склала 15077000 грн.
З огляду на вищесказане, певні речі з оптимізації проводились і в ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ, які нам дали можливість зекономити декілька мільйонів гривень коштів міського бюджету. Завдячуючи цьому, ми змогли профінансувати багато інших першочергових потреб. У місті поступово змінюється і оновлюється матеріально-технічна база дошкільних закладів. Велика увага приділяється виконанню заходів з енергозбереження.
У конкурсі обласних мікропроектів перемогли:
– ЗОШ № 4, де закуплено 2 комплекти парт на суму 38 тис. грн.,
– ДНЗ № 11, завдячуючи чому було замінено 31 вікно на суму майже 200 тис. грн. та
ЗОШ № 8 – замінено 29 вікон на суму 167 тис. грн.
У конкурсі проектів ДФРР виграв проект «Капітальний ремонт в частині заміни вікон ДНЗ № 20» – замінено 122 вікна та 18 дверей на суму 927 тис. грн.
З метою енергозбереження у школах за кошти місцевого бюджету на суму 80 тис. грн. проводилась заміна 23 віконних конструкцій на металопластикові. У цьому році кожна дошкільна установа отримала кошти на придбання побутової техніки або інших матеріалів. Загалом для цих потреб виділено 275640 грн. Велика увага приділяється контролю за якістю харчування, яке постійно покращується.
Відповідно до обласної програми розвитку освіти на Бориславську державну гімназію було виділено кошти в сумі 840 тис. грн. на оснащення та поповнення кабінетів природничо-математичного циклу та на кабінет «Захист Вітчизни» ЗОШ № 7 – 25600 грн.
За кошти місцевого бюджету для ЗОШ № 8 замовлено комплект парт у фізичний кабінет на суму 19 тис. грн.
Загалом у 2017 р. з місцевого бюджету було виділено 360955 грн. на поповнення матеріальної бази шкіл. Окрема подяка спонсорам, завдяки яким для проведення ремонтів керівниками навчальних закладів залучено понад 200 тис. грн.
На території гімназії та НВК ЗОШ № 6 в рамках програми «Спортивний майданчик» були встановлені тренажери для занять спортом на суму 110 тис. грн.
Поступово відновлюється і поповнюється матеріальна база позашкільних установ. На ці потреби в 2017 р. було профінансовано 96584 грн. У цьому році за кошти з місцевого бюджету перекрито дах другого корпусу будівлі ЦДЮТ. Великий об’єм робіт з приходом нового керівника, проводиться і в ДЮСШ, за що окремо хотів би подякувати колективу.
В установах УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРИ досягнуто таких результатів:
Прихід нового керівника пішов на користь ІСТОРИКО-КРАЄЗНАВЧОМУ МУЗЕЮ, де за кошти міського бюджету відремонтовано виставковий зал на суму 42 237 грн.
ЦЕНТРАЛЬНА БІБЛІОТЕЧНА СИСТЕМА, в результаті перемоги у конкурсі мікропроектів, відремонтовано та введено в дію читальний зал центральної бібліотеки на суму 247976 грн., а також відбулася закупівля комп’ютерної техніки за кошти обласного бюджету на суму 10 тис. грн. В будинках «Просвіти» мікрорайонів Тустановичі та Мразниця розпочали роботу мобільні бібліотечні пункти.
На КП «СОК «НАФТОВИК» відбувається реалізація проекту за кошти міського та державного бюджетів з будівництва комплексного спортивного майданчика зі штучним покриттям на суму ‎223357 6грн. На цей час вже облаштована основа, закуплено огорожу та штучне покриття. І, за сприятливих погодних умов, проект буде завершено.
Завдяки правильному управлінському рішенню щодо шляхів фінансування та наполегливості керівника МІСЬКИЙ ПАРК КУЛЬТУРИ ТА ВІДПОЧИНКУ також почав оживати. Основне, що нам вдалось не тільки погасити борги, які були накопичені за попередні періоди, а й розпочати фінансування, направлене на покращення матеріально-технічної бази підприємства.
Так, за кошти з міського бюджету було проведено капітальний ремонт даху «Зеленого театру» на суму – 215000 грн., закуплено 30 нових урн для сміття на суму – 8100 грн., та, що найважливіше, придбано перший дитячий атракціон на суму – 70000 грн.
Також завдяки старанням директора парку проводились інші роботи з наведення благоустрою за спонсорські кошти в сумі – 50000 грн.
ДИТЯЧА ШКОЛА МИСТЕЦТВ, в результаті перемоги у конкурсі мікропроектів, провела ремонт фасаду школи на суму – 357000грн., а також за кошти обласного бюджету було придбано оргтехніку на – 10000 грн.
Міський ПАЛАЦ КУЛЬТУРИ отримав субвенцію з обласного бюджету в розмірі 40000 грн. та було придбано світлодіодні повертаючі лампи.
УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ, ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ за кошти міського бюджету придбало акустичну апаратуру та ноутбук на суму 20000 грн. та провело реконструкцію паливної системи в приміщенні управління по вул. Карпатська Брама, 14 на суму – 44999 грн.
У 2017 р. завдяки одним лиш мікропроектам та участі в конкурсі ДФРР на території Борислава було виконано робіт на суму ‎– 4500000 грн. Тому за цей фінансовий ресурс ми активно змагаємось і у поточному році. Новостворений ВІДДІЛ РОЗВИТКУ активно включився в цю роботу. Станом на сьогоднішній день готуються до участі в цих двох конкурсах 48 проектів. Ми маємо велику надію, що серед переможців буде в рази більше проектів з Борислава, ніж у попередньому році. Ми подали на конкурс 22 проекти. До речі, для успішної реалізації цих потреб у бюджеті 2018 р. закладено 1200000 грн.
Для залучення коштів в рамках міжнародної технічної допомоги також ведеться активна робота. В звітному році було написано та подано 3 проекти: 2- спільно з гміною Санок в рамках транскордонної співпраці Україна-Польща-Білорусь, і 1 – з розвитку підприємницького середовища (Брюссель). Ці проекти стосуються розвитку туризму, рекреації та інвестиційної привабливості нашого міста.
В цьому напрямку нами також в 2017 р. укладено угоду з дочірнім підприємством «Західукргеологія» на предмет дослідження наших джерел мінеральних вод для подальшого визначення їх перспективності для застосування у лікувальних та оздоровчих цілях. Вважаємо розвиток цього напрямку одним із пріоритетних та перспективних.
Для забезпечення кращих результатів та розширення можливостей нами в 2017 р.була підписана угода про співпрацю з містом Ломжа (Польща).
Також під час проведення конференції у вересні місяці «Стратегія розвитку Борислава» було підписано Меморандум про співробітництво з німецькою компанією «КINPRO holdingGmbH». Цей меморандум передбачає створення нашими німецькими партнерами фонду розвитку м. Борислава і робота в цьому напрямку вже триває.
Серед важливих рішень,які сприяють інвестиційній привабливості міста, є рішення ради про надання в оренду земельної ділянки для будівництва сонячної електростанції, до речі, за планами інвестора даний об’єкт планується ввести в експлуатацію вже в цьому році.
Якщо ми вже згадуємо роботу новостворених відділів,то хотілось би зазначити таке:
– ЦЕНТРОМ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ Бориславської міської ради загалом надається 86 адмінпослуг. Ними було прийнято у 2017 р 8966 заяв та надано заявникам 8402 результати адміністративних послуг.
– ВІДДІЛ РЕЄСТРАЦІЇ БОРИСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ протягом звітного періоду опрацював 3155 заяв, видано понад 1000 довідок про реєстрацію місця проживання. В результаті роботи цього відділу до міського бюджету надійшли кошти в сумі 188837 грн.
Внаслідок діяльності ВІДДІЛУ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, за результатами розгляду судових справ, до міського бюджету надійшло 120969 грн. орендної плати за землю, 12141 грн. орендної плати за користування майном та 8522 грн. майнової шкоди завданої злочином. За результатами роботи адмінкомісії при виконавчому комітеті надійшло 3349 грн.В цьому році також розпочали роботу щодо стягнення збитків, завданих внаслідок використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, від чого до міського бюджету поступили кошти в сумі – 18481 грн. Також за результатом розгляду судових справ задоволені заяви Бориславської міської ради про визнання спадщини від умерлої та передачі у власність територіальної громади квартири, а також про визнання гідротехнічних споруд на Мразницькому та Тустановицькому озері безхазяйними та передача їх у власність територіальної громади м. Борислава.
Новостворене УПРАВЛІННЯ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ, ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН ТА АРХІТЕКТУРИ також продемонструвало позитивні результати, в тому числі і в питанні наповнення дохідної частини бюджету розвитку. Від продажу земельних ділянок у 2017 р. поступлення склали 2424316 грн. до відповідної суми 911969 грн. у 2016 р.,що приблизно більше у 2,7 рази.
Вперше в історії на території м. Борислава у 2017 році було проведено земельні торги (аукціон) щодо продажу земельних ділянок у власність, від чого до бюджету міста надійшло 1585638 грн. Слід зазначити,що деякі земельні ділянки внаслідок високої конкуренції вдалося реалізувати майже в чотири рази дорожче від оціночної вартості.
Наступні земельні ділянки по вул. Ірини Сеник, Степана Бандери, Дрогобицькій, Тустановицькій вже підготовлено і в планах за цей рік суму поступлень від цього виду надходжень примножити.
Також активно проводиться робота у сфері комунального майна щодо реєстрації права власності на нерухоме майно за територіальною громадою м. Борислава та виготовлення технічних паспортів на об’єкти нерухомого майна і закріплення земельних ділянок за цими об’єктами. У 2017 р. подано на реєстрацію 10 об’єктів нерухомого майна, виготовляється технічна документація на 6 таких об’єктів та на 7 вже виготовлено технічні паспорти.
Якщо ми вище згадували питання ПОСТУПЛЕННЯ КОШТІВ У МІСЬКИЙ БЮДЖЕТ, то і в цьому питанні ми не пасли задніх. Вже другий рік поспіль зберігаємо добру традицію, що міський бюджет не просто виконуємо, а й перевиконуємо. За звітній період виконання міського бюджету склало 108216 тис. грн., що склало 104,1% до плану на 2017 р. Внаслідок перевиконання дохідної частини міського бюджету м. Борислава збільшено дохідну частину міського бюджету на суму – 19826 тис. грн., або на 23,6% більше від затверджених показників.
Забезпечено зростання доходів загального фонду міського бюджету у 2017 р. до 2016 р.в сумі 29437 тис. грн., або на 37,4%, що є одним з найкращих показників серед міст обласного значення Львівської області. Внаслідок грамотно проведеної роботи над дохідною частиною міського бюджету на 1,7% або на 19444 тис. грн. збільшено частку власних надходжень в загальній структурі доходів (субвенції+дотації з державного бюджету) міського бюджету м. Борислава, що свідчить про зростання фінансової спроможності міста у 2017 р.
В результаті перевиконання дохідної частини протягом року на розвиток міста спрямовано кошти із загального фонду в сумі – 4911 тис. грн. та збільшено фінансування комунальних підприємств міста в сумі – 4391 тис. грн., що в свою чергу дало можливість покращити фінансовий стан комунальних підприємств. Також важливим є той факт, що ми завершили фінансовий рік без боргів по заробітній платі у бюджетній сфері. Яким чином ми досягаємо такого результату в цьому питанні і чи не є це виключно результатом бюджетної децентралізації, кажу однозначно і переконливо, що ні. Щоденно проводиться клопітка робота, а подекуди дії, знову ж таки, з розряду «непопулярних».
Для прикладу, цього року активну роботу провела робоча група з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. За період від липня по грудень 2017 р.проведено обстеження у 860 суб’єктах підприємницької діяльності, в яких виявлено 153 порушення. За результатами проведеної роботи зареєструвалося 119 суб’єктів підприємницької діяльності та за даними Центру зайнятості 258 осіб оформили трудові відносини.
Іншим прикладом проведеної роботи є досягнення домовленості з ПАТ «Львівобленерго» щодо перегляду в сторону збільшення ставок нарахування земельного податку по цьому платнику. В результаті цього збільшення та подання уточненого розрахунку з оплати за землю по ПАТ «Львівобленерго» додаткові надходження до Бориславського міського бюджету у 2017 р. склали 251000 грн.
Також нам вдалось домовитись з нашим новим інвестором – власниками компанії «Белуко» і з грудня 2017 року вони перереєстрували компанію в місто Борислав та починають сплачувати податки до бюджету міста. І таких прикладів може бути безліч. Можна багато говорити, але найкраще демонструють роботу в цьому питанні остаточні результати виконання дохідної частини бюджету, для прикладу, за останні три роки: 2015 р. – 47917800 грн., 2016 р. – 78777983 грн., 2017 р. – 108216600 грн.
Але всі ці вище озвучені досягнення не були б можливими без злагодженої роботи як членів виконавчого комітету, так і депутатів Бориславської міської ради. Адже кожне рішення, прийняте ними, напряму чи опосередковано сприяло вирішенню тої чи іншої проблеми, або реалізації певного проекту. А за звітній період таких рішень було чимало. Виконавчий комітет засідав 30 разів, було прийнято 300 рішень. Також проведено 23 засідання сесій Бориславської міської ради, на яких прийнято 554 рішення. Депутатські комісії збирались понад 100 разів. І все це, нагадую, відбувається на громадських засадах.
Багато важливих рішень було серед них. Але особливо хотілось би виділити те, що вперше в історії нашого міста було розроблено та затверджено сесією міської ради Статут територіальної громади Борислава, який було належним чином зареєстровано у Львівському обласному управлінні юстиції. Отож, місто врешті отримало свій основний документ, котрий регламентує основні процеси в його життєдіяльності.
Тож, на завершення, хочу подякувати всім тим, хто впродовж 2017 р, працював на користь громади нашого міста, подякувати тим, хто висловлював конструктивну критику, а також всім, хто подавав свої ідеї, які є корисними для подальшого розвитку Борислава.
Запевняю, що пріоритетними й надалі в нашій роботі буде, звичайно, робота над дохідною частиною бюджету, тому що це основа для подальшої успішної роботи, які питання покращення якості водопостачання, стану доріг міста, а також максимальне залучення коштів у місто з усіх можливих джерел фінансування.
Тож закликаю всіх, хто готовий до цієї командної роботи! Адже відомо, що жодна людина в світі, навіть найталановитіша, не зможе досягнути в роботі кращого результату, аніж результат роботи команди людей, однодумців, які працюють задля досягнення певної мети.
Слава Україні!!!

Ви можете Залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментарі