//Чому Борислав не має нормальних доріг?

Чому Борислав не має нормальних доріг?

Бездоріжжя – вічна проблема Борислава. Сьогодні більша частина автошляхів у місті вкрита ямами. Обурені з цього приводу мешканці Борислава все частіше викладають фото та відео «дорожнього апокаліпсису» у соціальних мережах, сподіваючись, що місцева влада хоч якось відреагує на «дорожній колапс». Заспокоюючи розгніваний натовп, бориславські чиновники розповідають про нові технології ремонту дорожнього покриття. Однак, зважаючи на традиційну «якість» виконання робіт, про ідеальні дороги у Бориславі можна хіба що мріяти. Адже як показує практика: об’єми з ремонту дорожнього покриття у місті нафтовиків не здатні задовольнити постійно зростаючі вимоги мешканців, відтак сприймаються ними як імітація виробничого процесу. Хоча на ремонтні роботи списуються чималі гроші з бюджету міста, та їх результати викликають у водіїв та пішоходів відверте невдоволення.

У 2017 році на капітальний ремонт тротуарів: вистелення нової бруківки по вулиці Трускавецькій з місцевого бюджету витратили 288748,00 тис. грн. Та не пройшло п’яти років як «новенька» бруківка почала руйнуватись. Цей факт викликав чималу хвилю обурення серед громади міста. Свій гнів з приводу неякісної роботи мешканці Борислава стали демонструвати у соціальних мережах.

– Я не розумію, чому всі мовчать ? Ця бруківка злазить на очах, яка якість її, вміст цементу? Цей «розводняк» продовжують стелити в Бориславі!!! «Зливаючи» наші з вами кошти. Хіба це ціль була поставити бруківку котра вистоїть пів року?, – пише у facebook Віталій Слєпченко.

– Ціль була від самого початку – виробляти бруківку низької якості і просунути рішення в міській раді під себе за «відкати» і зразу тут «втюхати» за нормальні гроші, пише Роман Сушко.

– Бориславська міська рада. Щось потрібно з цим робити!!! Дуже багато такої бруківки, а термін використання дуже малий! Хотілось би знати хто контролює укладання? Невже відповідальні особи при прийнятті роботи не бачать, що початки та закінчення тротуарів ніяк не закріплено, а бруківка поступово «сповзає»!!! ???, – зазначає користувач Маринка Маринка.

Міський голова Борислава Ігор Яворський прокоментував цю не дуже приємну ситуацію таким чином:

– Шановні дописувачі, проблема, яку ви озвучуєте, відома нам ще з березня місяця і вже прийнято відповідні міри для її вирішення. Було проведено зустріч із представником підрядної організації, який визнав свою провину та зобов’язався власним коштом до кінця травня замінити пошкоджені частини бруківки на тротуарі по вул. Трускавецькій.

Слова Ігоря Яворського цього разу виявились пророчими. На початку травня, підрядник справді провів заміну пошкодженої частини бруківки за власний кошт і тим самим усунув проблему, котра виникла.

Поглянути на вище описану ситуацію можна по-різному. З одного боку ми бачимо чудовий приклад діалогу та співпраці між бориславською громадою та владою. З другого боку – місцеві чиновники зобов’язані були зробити все для того, щоб низькоякісну бруківку ніколи не постелили на бориславських тротуарах. Однак влада за старою доброю традицією натомість, щоб контролювати якість виконання робіт, звинувачує усіх навколо.

Під час розмови з журналістом «Нафтовика Борислава» виконуючий обов’язки начальника управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради Богдан Романів наголосив, що в цій ситуації немає вини підрядника чи міської влади. Є вина заводу виробника. Чиновник порадив місцевим мешканцям звернутися з офіційною заявою з приводу незадовільної якості бруківки на тротуарі по вулиці Трускавецькій до Бориславської міської ради, а не писати пости у соціальних мережах.

Підрядник в особі ФОП Андрій Жидик прокоментував ситуацію таким чином:

– Розпізнати якість бруківки по її зовнішньому вигляду практично неможливо, адже якість бруківки, як і якість будь-якого виробу з бетону, можна досліджувати тільки за допомогою спеціального обладнання, якого у мене не має. Отож не має нічого дивного в тому, що бруківка довго не прослужила. Однак, кожна неякісна чи неякісно покладена бруківка буде замінена чи перероблена. Неякісно виконувати роботи не вигідно нікому. В тому числі мені, як підряднику, який змушений буде ліквідовувати брак власним коштом, – зазначив пан Андрій.

Ще одним яскравим прикладом халатного відношення до результату ремонту дорожнього покриття стала дорога по вулиці Володимира Великого. Це той самий випадок, коли перемога перетворюється у тріумф безвідповідальності. З початком будівельно-ремонтних робіт із заміни дорожнього покриття утворився провал бетонного каналізаційного колектору. Провал був розташований на проїжджій частині вулиці навпроти будинку № 31. Діаметр отвору – 0,5 м, глибина – до 6 м., всередині порожнина розширюється до 3 м в діаметрі. На місце події відразу прибуло керівництво міста. Під час виїзної наради щодо цієї ситуації було визначено план дій для ліквідації провалля.

Провалля таки ліквідували, ремонт дорожнього покриття по вулиці Володимира Великого завершили. Однак після завершення будівельно-ремонтних робіт із заміни дорожнього покриття по правій стороні вулиці Володимира Великого появились гори з асфальтних брил. Цей «катаклізм», окрім незручностей під час пересування вулицею пішоходів, спричинив шквал критик на адресу місцевої влади у соціальних мережах.

– Доброго вечора, в мене таке прохання і звернення: по вулиці В. Великого зробили дорогу, це все супер-класно, машини ганяють, але… Чому ніхто з тих служб, що робили дорогу чи розкопували тротуари та ділянки у провулках, де проживають мешканці міста, не зробили порядок після своїх розкопок у вуличках, прилеглих до тротуару? Закидали брилами асфальту 2-3 метри вулицю від зробленої бруківка, ні з дитиною пройти, ні візочком проїхати, ні машиною, бо колеса проб’ємо. Біля поліції все гарно вирізали і зробили як має бути, а дальше??? За кордоном ніхто б собі не дозволив залишити такий бардак, бо за таке б службі виписали штраф. Прошу мера міста І. Яворського звернути на це особливу увагу!!! Додаю фото вашого шедевру. Навчіться вже робити по-людськи!!! Ви робите для себе і свого міста! Це диво знаходиться біля польського костелу і не лише, – пише бориславчанка Ольга Кашик.

Виконуючий обов’язки начальника управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради Богдан Романів розповідає, що проблему намагаються вирішити. Однак на впорядкування тротуарів потрібні кошти, а їх поки що не має. Зрозуміло, що підрядник не буде розчищати тротуар за свої власні кошти, адже мова іде про дуже великі гроші.

Тріщини, погано покладений асфальт, проблеми зі зливостоками. Так виглядають щойно відремонтований автошлях на вулиці Адама Міцкевича. Звісно ж, дорогу могли зіпсувати перевантажені фури, погодні умови та ще багато інших факторів. Але, дуже схоже на те, що головна причина руйнування цієї дороги – технічні помилки та неякісні матеріали. А все тому, що ремонт дорожнього покриття по вулиці Адама Міцкевича належно ніхто не контролював.

В плачевному стані перебуває дорога по вулиці Пантелеймона Куліша, де розташована міська поліклініка а також неврологічне та терапевтичне відділення Центральної міської лікарні, куди щодня везуть важко хворих. Не в кращому стані перебуває дорога по вулиці Івана Мазепи, де розташовані травматологічне, реанімаційне, а також хірургічне відділення Центральної міської лікарні. І якщо дороги в центральній частині міста та дороги міжміського сполучення ще якось з горем пополам «латають», то ремонтом доріг по вулицях Пантелеймона Куліша та Івана Мазепи вже десятиліттями ніхто не займається. У владних кабінетах на цей рахунок вже не один рік виправдовуються символічним: просто грошей зараз немає, забуваючи, що така байдужість може коштувати комусь життя.

Із року в рік ми чекаємо, от-от почнеться справжній туристичний бум у Бориславі. За прогнозами місцевих керманичів, сюди, ніби мухи на мед, мають злетітися туристи з Трускавця та Східниці. Але для цього відвідувачів потрібно зустрічати дійсно добре розвиненою інфраструктурою та якісними дорогами.

Поміж іншим розбиті дороги – це прямий шлях до підвищення аварійності. Кількість аварій залежить не тільки від культури водіїв. Одна з причин, яка загострює проблему, – поганий стан бориславських доріг: відсутність розмітки, брак відбійників, кепська якість полотна, несправні світлофори тощо. Дорожньо-транспортні пригоди – це, передусім, загиблі та поранені щороку. А також – щорічні матеріальні витрати для держави, які вимірюються цифрою у п’ять мільярдів доларів .

Отож місцева влада мусить вкладати більше грошей у безпеку автошляхів. Адже кожна гривня, яку ми інвестуємо в безпеку дорожнього руху, може зберегти значні суми втрачених доходів, які щороку зазнає наша держава від непрацездатності людей, що травмувалися у ДТП. Це не складна фінансова криза чи стихійне лихо, яке ми не в силах спрогнозувати. Це – дорожній рух, який проходить вулицями Борислава.

Безпека на дорогах залишається нині поза увагою як чиновників, так і громадськості, А досвід інших держав свідчить: навіть невеликі інвестиції можуть значно скоротити кількість нещасних випадків на дорогах. Наприклад , в Уганді програма посилення контролю за безпекою на дорогах знизила кількість смертей на 17 відсотків.

Міські профільні органи влади мали б стежити за цією ситуацією. Натомість бачимо, що з кожним роком стан справ у дорожньому господарстві міста погіршується. Кількість машин зростає, дороги розбиваються, але ніхто належним чином на це не реагує. І належного ремонту доріг у тих об’ємах, які необхідні місту, також немає.

Ольга МЕЛЬКО