//БОРИСЛАВСЬКА ВОДА НЕ СТОЇТЬ НА МІСЦІ

БОРИСЛАВСЬКА ВОДА НЕ СТОЇТЬ НА МІСЦІ

Про проблеми з водопостачанням у місті нафтовиків та курортній Східниці розповідати довго не має сенсу. На превеликий жаль, ці негаразди не виникли сьогодні, а мають тривалу історію. Найбільш проблемною ситуація з водою була у 2012 і 2015 роках, тоді мешканці міста нафтовиків та курортної Східниці тижнями не отримували води в домівках.

Для того, щоб ситуація з водопостачанням рушила з мертвої точки, місцева влада спільно з КП «Вододар» докладають останнім часом немало зусиль. Певні зрушення є. І вони відчутні.

Про те, що владі міста нафтовиків та комунальним службам вдалось зробити, а що ще потрібно і планується робити для того, щоб люди цілодобово мали чисту воду в кранах і говорилося на пресконференції, яка відбулась у вівторок, 16 червня, в залі засідань виконавчого комітету Бориславської міської ради.

У заході взяв участь міський голова Ігор Яворський, а також посадові особи, які є дотичними до питань водопостачання: голова постійної депутатської комісії з питань управління комунальною власністю, торговельного, побутового обслуговування, громадського харчування, зовнішньоекономічної діяльності Руслан Зелінський, голова постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку, оборонної роботи Ігор Тарновецький, керівник КП «Вододар» Ярослав Лопушанський, а також представники регіональних засобів масової інформації та громадські активісти.

Також хочу зазначити, що велась пряма он-лайн трансляція цієї пресконференції на сторінці Бориславської міської ради у facebook. Відтак, подивитись та поставити своє запитання міг будь-який користувач facebook. На момент написання цієї статті пресконференцію переглянуло понад 2 тисячі осіб.

Розпочалась пресконференція із вступного слова очільника міста нафтовиків Ігоря Яворського. З його слів позитивні результати співпраці виконавчого комітету КП «Вододар» а також депутатів міської ради, як представників територіальної громади, уже є видимими, спостерігається позитивна динаміка і є плани для ще більшого покращення ситуації з водопостачанням.

– Коли постало питання: «яким же чином покращити ситуацію з водопостачанням?», то усім стало зрозуміло, що в першу чергу потрібно вирішити проблему втрат води, тут іде мова як про втрати через зношеність водопровідних труб, так і про несанкціонований відбір. Відтак, було прийнято рішення розпочати заміну зношених водопровідних труб. Чим комунальні служби міста успішно займалися впродовж чотирьох років і займаються дотепер, – сказав пан Ігор. – Завдячуючи інженерній думці колег-депутатів ми впроваджували інноваційні для нашої водопостачальної організації речі, які до цього ніколи не робилися в силу певних обставин, перш за все, в силу відсутності фінансового ресурсу. В комплексі ми розробили цілу програму і активно працювали над її впровадженням. Тож нині я гордо готовий заявити, що ми маємо суттєвий прогрес у вирішенні проблеми водопостачання. Завдячуючи клопіткій роботі впродовж чотирьох років команди фахівців, ми маємо можливість зараз подавати воду впродовж дня в райони багатоповерхової житлової забудови, де проблема водопостачання стояла найбільш гостро. Я не готовий казати, що якісно ми готові подавати воду впродовж доби, але як мінімум ми готові подавати воду впродовж 16 годин в райони багатоповерхової житлової забудови. При тому тарифи не особливо збільшуються. Хочеться наголосити, що місто Борислав по вартості тарифу за послуги водопостачання зараз займає двадцяте місце в області серед 27. Тобто інформація про те, що у Бориславі найдорожча вода – міф. Є ще певні речі над якими ми готові працювати – це перш за все питання якості питної води. Але мені приємно констатувати факт, що прогрес у вирішенні проблеми водопостачання є.

Великою помилкою, на думку очільника міста, є відсутність комунікації КП «Вододар» з громадськістю та засобами масової інформації і, відповідно недостатня поінформованість мешканців щодо видимих досягнень у сфері водопостачання.

Детальніше про результати роботи місцевої влади та комунальних служб міста над вирішенням проблеми з водопостачанням доповів голова постійної депутатської комісії з питань управління комунальною власністю, торговельного, побутового обслуговування, громадського харчування, зовнішньоекономічної діяльності Руслан Зелінський. Він повідомив, що з кінця 2015 року на багатьох вулицях міста частково або повністю замінено комунікації на поліетиленові труби, а це, між іншим, більше 40 км. труб. Встановлено 13 регуляторів тиску чистої води. Проведені роботи дозволили суттєво зменшити споживання електроенергії порівняно із показниками попередніх років.

Також була проведена робота над реконструкцією локальних насосних станцій по вулиці С. Коваліва та реалізація системи частотного регулювання обертів двигуна. Відповідно система автоматично виставляє необхідний тиск і він зменшується. Це дозволить суттєво збільшити подачу води. Пан Руслан проінформував, що в цьому році планується завершити будівництво ще одної насосної станції по вул. С. Бандери, яка б могла значно покращити водопостачання, а можливо навіть зробити цілодобову подачу чистої, питної води у мікрорайоні Мразниця. На цей час будівельні роботи там завершено, запуск станції очікується найближчим часом.

На переконання голови постійної депутатської комісії з питань управління комунальною власністю, торговельного, побутового обслуговування, громадського харчування, зовнішньоекономічної діяльності, великим плюсом у вирішенні проблеми водопостачання є введення в дію минулого року додаткових резервуарів чистої води по вул. Палія.

– Ситуація, яка виникла в січні 2019 року – впровадження ринку електроенергії, стала несподіванкою для усіх водоканалів України, в яких значну долю тарифу відігравала електрична енергія. І завдячуючи оперативній роботі і оперативно прийнятим рішенням – введення в експлуатацію резервуарів чистої води по вул. Палія, робота над реконструкцією локальних насосних станцій по вулиці С. Коваліва нам вдалося зменшити використання електричної енергії та частково нівелювати фінансове навантаження на КП «Вододар», – підкреслив Руслан Зелінський.

На цьому моменті Ігор Яворський звернув увагу присутніх на той факт, що Борислав має успішний досвід із залучення коштів обласного бюджету за програмою «Питна вода». Завдячуючи цій програмі вдалось поміняти левову частку магістральних водогонів, а це в свою чергу дало можливість мінімізувати втрати води.

Наступним взяв слово голова постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку, оборонної роботи Ігор Тарновецький. Він, як і пан Руслан, наголосив, що усі роботи, які проводить КП «Вододар», дійсно призвели до покращення водопостачання у місті. Наразі робиться багато чітких кроків для покращення якості питної води: так в планах поставити систему доочистки на бойлерних станціях. На переконання пана Ігоря, усім слід набратись терпіння, довіритись міській владі, щоб покращити режим водопостачання до цілодобового. Голова депутатської комісії визнав, що проблеми є, оскільки важко за пару років вирішити негаразди, які виникали 15 – 20 років до того.

Міський голова Ігор Яворський підтвердив слова голови постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку, оборонної роботи про те, що пріоритетним завданням влади на цей момент є покращення якості питної води:

– Якщо раніше мешканців міста турбувала проблема відсутності води, то з цією проблемою нам вдалося більш-менш справитись, завдячуючи роботі, яка проводилась протягом останніх чотирьох років і триває дотепер. Відтак, зараз ми скеровуємо усі наші зусилля над питанням покращенням якості питної води. На сьогодні є розроблена концепція, яким чином це зробити, в тому числі планується запустити систему додаткової доочистки води на бойлерних № 1 та 2. Тож в найближчому періоді бориславчани будуть отримувати більш якісну воду, – наголосив міський голова.

Про сучасний стан проблеми та перспективи розвитку КП «Вододар» доповів його керівник Ярослав Лопушанський. На його думку, у 2015 році було прийняте правильне рішення зробити ставку саме на заміну водогонів, що дозволило в рази зменшити втрати води. Зараз настав час для боротьби з іншою причиною втрати води – несанкціонованим відбором та крадіжками. На сьогоднішній день КП «Вододар» готове боротись з цими ганебними явищами, однак на заваді стоїть пандемія коронавірусу.

Також керівник КП «Вододар» зауважив, що чималою проблемою для підприємства є мешканці міста, які місяцями, а то і роками не платять за послугу водопостачання. Адже якщо би підприємство змогло отримати в повному об’ємі кошти за спожиту воду, то це би допомогло суттєво покращити ситуацію з водопостачанням. Відтак, як тільки закінчиться карантин, КП «Вододар» прийматиме відповідні жорсткі міри по відношенню до боржників.

Очільник міста у свою чергу також зазначив з цього приводу, що окрім прав у людей є ще і обов’язки. Тож для того, щоб отримати право на користування послугами водопостачання, потрібно за ці послуги заплатити.

Невеличкий підсумок пресконференції підвів Руслан Зелінський. Він наголосив, що завдяки клопіткій командній роботі фахівців та ентузіастів упродовж 4, 5 років у сфері водопостачання вдалося зробити немало, і є велика віра у те, що позитивні зміні будуть тривати й далі. Також пан Руслан зауважив, що проблеми з водопостачанням є по всій Україні, в тому числі і у сусідніх населених пунктах, і вони в рази більші ніж у Бориславі:

– Великим досягненням влади міста нафтовиків є те, що в такий непростий час нам вдалося зберегти КП «Вододар», не довести його до банкрутства та ліквідації, і навіть покращити його роботу. Зараз жоден працівник підприємства не нарікає на свою роботу, так як це було колись. Люди усвідомлюють, що саме підприємство може не лише забезпечити водою Борислав і Східницю, воно може в майбутньому забезпечувати водою сусідні населені пункти. Тобто КП «Вододар» має усі шанси стати успішним, – сказав він.

Наприкінці заходу Ігор Яворський наголосив, що ті відчутні зміни, які відбулись в системі водопостачання – є не випадковістю, а результатом клопіткої наполегливої праці.

Ольга МЕЛЬКО