//ТУРИЗМУ В БОРИСЛАВІ БУТИ

ТУРИЗМУ В БОРИСЛАВІ БУТИ

Борислав – унікальне місто з давньою історією, мальовничою гірською природою, гостинними та щирими мешканцями. Завдяки своїй всесвітній славі одного з найбільших центрів нафто- і озокеритовидобутку, а також безсмертній повісті Івана Франка «Борислав сміється», місто здобуло популярність та розголос далеко за межами краю. Що й казати, хто відвідає Борислав хоч один раз – неодмінно захоче повертатись сюди знову і знову.

Для того, щоб презентувати місто нафтовиків світові місцева влада спільно з командою бориславських ентузіастів ведуть активну роботу над розвитком туристичної галузі у місті.

На цей час певні напрацювання вже є, і вони помітні. Так, завдяки команді Інтернет-видання Zmistovno.com.ua з’явилась туристична онлайн-карта Борислава, на яку нанесено топ найцікавіших місць міста, які варто і цікаво відвідати: церква святої Анни, римо-католицький костел святої Варвари, будівля колишнього Промінвестбанку по вулиці Шевченка, 2, тощо…

Окрім цього ведеться робота над розробкою маршрутів для туристів. Так ще 9 червня було презентовано проєкт одного з таких маршрутів. Перша група «туристів» – міський голова та три його заступники: Ігор Кобилецький, Роксоляна Гарасимів та Світлана Солоненко. Для них громадський активіст, пошуковець Ігор Романюк провів екскурсію «Піший маршрут центром Борислава», запропонувавши учасникам ознайомитись з історією будівель і споруд періоду початку нафтовидобутку, життєвим шляхом визначних особистостей та постатей тих років, розвитком шкільництва Борислава.

Також з метою популяризації міста нафтовиків на просторах інтернету планується відзняти відео-екскурсію Бориславом, якою будуть мати можливість користуватись всі охочі.

А для того, щоб підкреслити унікальність та зробити Борислав впізнаваним, ведеться робота над розробкою туристичного бренду міста. З цією метою було обрано слоган міста:«Все почалося з нафти». Вибір слогану є невипадковим. Адже, як усім нам відомо, Борислав – це єдине місто в світі, яке розміщене на промисловому нафтогазовому та озокеритному родовищах з численними джерелами мінеральних і лікувальних вод. Також його називають «Галицьке Ельдорадо» через нафтовидобувну історію. Так у 1909 році у Бориславі видобували 5% світового видобутку нафти, місто посідало 1-ше місце в світі з видобутку озокериту.

Окрім слогану, Борислав нещодавно отримав айдентику (бренд) міста, яка також робить наголос на славетному нафтовидобувному минулому. Основою логотипу Борислава стала нафтова качалка, яка розміщена на краплині нафти. Ключові елементи бренду являють собою набір орнаментів з умовних позначень корисних копалин – нафти, газу, солі тощо. В результаті,  графічний стиль міста є простим конструктором для ґенерування нескінченної кількості патернів (орнаментів).

Туристичну адейптику міста нафтовиків розробили дизайнери Дмитро Растворцев та Олег Білий.

Офіційна презентація туристичного логотипу  відбулась напередодні Дня Конституції та Дня молоді, 26 червня, у сесійній залі Бориславської міської ради. На заході були присутні  міський голова Ігор Яворський, заступник міського голови Світлана Солоненко, депутати міської ради, підприємці, громадські активісти .

Презентацію розпочав його розробник – арт-директор власної студії дизайну «White Studio Design» Олег Білий, який також створив туристичний логотип для Дрогобича у 2018 році.

На превеликий жаль, пан Олег не зміг бути присутнім особисто через карантинні обмеження, тож з присутніми він спілкувався у режимі відео-конференції. У своєму вступному слові дизайнер наголосив, що бренд міста як такий – це не просто логотип, який відіграє декоративну роль, брендом Борислава – є його жителі. І те, як вони ставитимуться до свого міста – впливатиме на те, як його буде сприймати навколишній світ:

– Дуже важливо, щоб всі це розуміли і сприяли максимальному розвитку свого «бренду». За таких умов місто буде процвітати. А сам логотип – це всього лише 10 % тієї роботи, яку вам потрібно буде проробити по відношенню до вашого «бренду», – зазначив Олег Білий.

Також під час своєї промови пан Олег неодноразово висловлював захоплення містом нафтовиків:

– Після поїздки до Борислава я став ще більшим патріотом України. На жаль, в суспільстві побутує думка, що Борислав – периферійне містечко, що не має перспектив на краще майбутнє. Але у ваших руках є можливість поламати цей стереотип та зробити місто нафтовиків успішним, – підкреслив арт-директор студії дизайну «White Studio Design».

На цьому моменті пан Олег перейшов до візуальної частини презентацій, під час якої дизайнер презентував публіці у залі власне сам логотип а також сувенірну продукцію з новою айдентикою Борислава.

Як зазначив Олег Білий, при розробці айдентики Борислава, дизайнери надихнулись геодезією Бориславської землі та нафтовими вишками-качалками, які розташовані по цілому місті, деякі з них досі робочі. Так нафтова качалка стала основою логотипу, яка розміщена на нафтовій краплині.

В кінці заходу до присутніх звернувся міський голова Ігор Яворський. На його переконання, попри стереотип, що Борислав є не лише непривабливим для туристів, але й відверто занедбаним, для розвитку туризму тут є чудові перспективи. Поєднання зусиль влади і громади навколо бажання зробити місто кращим дасть у майбутньому той результат, яким в майбутньому зможе гордитись місто нафтовиків.

– Можливо, місто трішки спізнилося в часі у розвитку цієї галуззі, але, впевнений, що ми це швидко і якісно надолужимо. Тому – вперед, Борислав, – все почалося з нафти! А що буде далі?.. Наберемось терпіння… Все залежить виключно від нас з вами, – наголосив Ігор Яворський.

І з цими словами не можливо не погодиться. Адже попри той факт, що Борислав має усі ресурси для розвитку туризму, зробити доведеться ще ой як немало. В тому числі створити належну туристичну інфраструктуру. Але як би там не було, перші маленькі кроки на шляху перетворення Борислава у туристично привабливе місто уже робляться. 

Ольга МЕЛЬКО