//Такі вони – нелегкі будні транспортників

Такі вони – нелегкі будні транспортників

Транспортне забезпечення філій та підрозділів ПАТ «Укрнафта» сервісними послугами для виконання програми видобутку вуглеводнів – одне з дуже важливих виробничих напрямків. Тож кожного ранку подвір’я трьох автоколон колишнього цеху технологічного транспорту заповнюється людом. Нелегка праця у водіїв цього підприємства як нелегкими є і дороги, що їх потрібно долати до свердловин і бурових, але люди, добре знайомі за багато літ спільної роботи, на якийсь час ніби забувають про труднощі: перемовляються жартами, діляться новинами, бажають одні одним щасливої дороги. А далі гуркочуть двигуни і розпочинається ще один нелегкий робочий день.

Колектив цього транспортного підрозділу має немалу історію. В повоєнні роки це були спеціалізовані транспортні контори, згодом, тривалий час, окреме управління технологічного транспортну, потім одним з цехів НГВУ «Бориславнафтогаз». А тепер, після реформування, що відбувається в Укрнафті, це вже Бориславський підрозділ Управління транспорту ПАТ «Укрнафта». У серпні цього року на засіданні Наглядової ради підтримано пропозицію менеджменту про консолідацію підрозділів, що надають транспортні послуги, в Управління транспорту з єдиною управлінською структурою.

Вже п’ятнадцять років очолює бориславський підрозділ Богдан Савчак, – справжній професіонал, людина з великим досвідом. Високою оцінкою його роботи є почесні грамоти ПАТ «Укрнафта», звання Відмінника праці нафтової промисловості. Тож у цей нелегкий час, коли триває реструктуризація підрозділів ПАТ «Укрнафта», саме пану Богдану доручили складну ділянку роботи, пов’язану з реформуванням виробничих структур нафтовиків, призначивши його паралельно з Бориславом і керівником аналогічного транспортного підрозділу нафтовиків у місті Долина.

З паном Богданом ми зустрілися напередодні професійного свята – Дня автомобіліста і дорожника після чергової виробничої наради, що традиційно відбуваються тут тричі на тиждень і дають можливість детально узгодити всі проблемні питання і завдання на найближчі дні. І перше запитання було, звичайно ж, про те, як працюється в нових умовах, що дало об’єднання транспортних підрозділів нафтовиків в єдину структуру.

– В Управління транспорту ПАТ «Укрнафта», – розповідає керівник, – об’єднуються всі транспортні підрозділи – Долини, Надвірної, Борислава і три підрозділи з інших регіонів країни. На сьогодні є дуже багато позитивних змін. Ефективність роботи в нових умовах, результативність реструктуризації ми вже відчули. Має бути повністю оновлений технічний парк, вже цього року у нас, в Бориславі, закуплено багато нових транспортних засобів. Зокрема, сім вантажно-пасажирських автомобілів «Міцубісі», які обслуговують нафтопромисли, капремонти. Завдяки цьому маємо велику економію дизпалива та бензину, бо це – малолітражки, можуть перевозити 4-5 працівників і ще півтонни вантажу. Економія дуже суттєва. А ці зекономлені кошти спрямовуватимуть на підвищення заробітних плат, закупівлю запчастин, придбання нової техніки. Окрім того, придбали новий грейдер, паливозаправник тощо. Завдання стоять перед нами дуже серйозні, але бачимо чіткі перспективи. Та й відчуваємо, що нашу працю цінують, до Дня автомобіліста будуть від ПАТ «Укорнафти» суттєві відзначення, преміювання кращих працівників, тобто люди зацікавлені, їхня праця належно оцінюється, а отже, є бажання працювати ще краще.

– Тобто можна сказати, що оце переформатування вже дало позитивні результати?

– Безперечно. І всі оті розмови, ніби буде об’єднання Борислава з Долиною, що може негативно позначитися на роботі нашого колективу, це неправда. Ми будемо працювати, як і до цього, просто вже як структурний підрозділ Управління транспорту ПАТ «Укрнафта» забезпечуватимемо обслуговування нафтових і газових родовищ Борислава та регіону. До речі, вже п’ять місяців я працював в місті Долина, виконував обов’язки начальника транспортної служби і в Долині, і в Бориславі. Там були деякі проблеми у зв’язку з реструктуризацією і, мабуть, зважаючи на мій досвід цю ділянку роботи доручили саме мені.

– Важко було розриватися між двома містами?

– Нелегко. Але думаю, працював нормально, бо отримав навіть подяку голови правління ПАТ «Укрнафта» Марка Ролінса. Справді, наш колектив відчуває, що є перспективи, є підтримка з боку керівництва. Оцей старий і зношений транспорт, віком понад тридцять років, думаю, за п’ять років буде повністю замінений.

– Пане Богдане, звичайно багато залежить від керівника. Але не менш важливо, щоб вдалося створити команду, на яку завжди можна покластися.

– Безперечно, це теж важливо. Щоб не було так, що, як кажуть: нема тата вдома, діти роблять, що хочуть. Але в нас справді міцне керівне ядро. У нашій структурі три підрозділи. Перша автоколона – вантажний та технологічний транспорт, друга – легковий та вахтовий, і третя – тракторна колона, де є підйомні механізми, бульдозери, грейдери тощо, все найважче і, можливо, найскладніша в обслуговуванні техніка. І керівники кожного з них справді на своєму місці. Наша спільна заслуга в тому, що зараз підприємство займає перше місце з надання транспортних послуг серед аналогічних підрозділів ПАТ «Укрнафта». У нас така специфіка роботи, що не потрібно когось підганяти, контролювати, кожен знає свою ділянку роботи і несе за неї повну відповідальність. Добре слово хочу сказати і про свого заступника Ярослава Шелудько, який дуже відповідально ставиться до своїх обов’язків. Те саме і начальник колони – Тарас Шепітчак, виконуючий обов’язки начальника другої колони – Андрій Макар, начальник тракторної колони Богдан Заячківський, начальник виробничо-технічного відділу Тарас Чапля, керівники інших відділів. Хотілося б назвати і багатьох інших людей, але перелік був би дуже довгим. Ми живемо ніби однією сім’єю, адже робимо спільну справу і зацікавлені, щоб результати були найкращі. В загальному про якість нашої праці свідчить вже те, що весь наш транспорт функціонує, як добре налагоджений годинник. Адже завдання доводиться вирішувати дуже важливі: вчасний вихід транспорту на лінію, доставка вахт, опрацювання свердловин. Справді важко уявити роботу нафтовиків без належного транспортного забезпечення…

А після розмови з керівником побували ми і в майстернях, виробничих приміщеннях. На території підприємства все ніби під лінієчку: чисто, прибрано, кожен чітко знає свої обов’язки, що належить зробити сьогодні чи завтра. Дисципліна – на першому плані, адже саме вона і є запорукою успішної і чіткої роботи цього транспортного підрозділу нафтовиків. А те, що за увесь рік – жодної дорожньо-транспортної пригоди, є також яскравим показником якості підготовки техніки і кваліфікації працівників.
Тож колектив транспортників може з повним правом і хорошим настроєм та вірою у себе і надійні перспективи зустрічати своє професійне свято. Ми ж хочемо додати до цього передсвяткового настрою ще й свої привітання і побажання, щоб світлий святковий настрій залишався з людьми, які обрали в житті таку нелегку і відповідальну роботу, щоденно, на увесь наступний рік.

Ігор ЮРИНЕЦЬ