//Реформа СБУ: виключно обережний підхід до системної реорганізації.

Реформа СБУ: виключно обережний підхід до системної реорганізації.

У більшості українців немає сумнівів, що настав час для змін в діяльності головної спецслужби країни. Сьогодні проблемні питання реформування органу, покликаного забезпечувати національну безпеку, в основному, концентруються навколо доцільності збереження за СБУ завдань і функцій протидії корупції, організованої злочинності і участі в забезпеченні економічної безпеки.

Незважаючи на заклик «прихильників» позбавлення Служби цих повноважень, питання їх передачі на створені в Україні таких антикорупційних органів як НАБУ, НАЗК, САП і ДБР досить складне.

Останні шість років країна, всі її правоохоронні та спеціальні служби працюють в умовах, в яких вони ніколи не працювали. Особливо це стосується СБУ, яка з 2014 року змінила пріоритети зовнішньої загрози для України і активно протидіє розвідувально-підривної діяльності спецслужб Росії.

СБУ достатньо успішно виконує функцію «щита і меча» держави, забезпечивши належне реагування на внутрішні та зовнішні загрози національній безпеці.

Багато що змінилося і в напрямку протидії СБУ корупції і організованої злочинності. Перш за все, в корені змінилася сутність організованої злочинної діяльності в Україні. Міжнародна злочинність все частіше діє під «прикриттям» спецслужб, які таким чином намагаються розхитати політичну і економічну ситуацію в країні. Все частіше Службою фіксуються випадки проведення іноспецслужбами спецоперацій проти України із залученням кримінальних угруповань.

Спецслужби, зокрема РФ, намагаються впровадити в державні органи і приватні підприємства своїх «агентів впливу» з числа кримінального середовища, з використанням підкупу, залякування та інших проявів впливу.

СБУ має досвід, фахівців і вміє протидіяти всім корупційним явищам, які загрожують державній безпеці.

Контррозвідувальний режим на об’єктах економіки, який поєднує в собі економічну і контррозвідувальну складову, повинен залишитися прерогативою саме СБУ, яка має для цього необхідний досвід, сили і засоби. До речі, іншого контррозвідувального органу з такими повноваженнями в сфері економічної безпеки в Україні не існує.

Тому, в умовах гібридної війни, військової агресії, диверсійних і терористичних проявів, перед СБУ стоять нові виклики. Відповідно, цілком обґрунтовані зміни завдань, переорієнтація сил і засобів — і це вже йде по всіх підрозділах Служби. Однак, в ході реформування неможливо допустити руйнування СБУ, втрати ним свого функціонального призначення як спецслужби, що за своїми кадровим і оперативно-технічним потенціалом є надпотужним державним органом спеціального призначення, який може якісно змінити ситуацію в сфері національної безпеки.

Це викликає необхідність дуже обережного підходу до системної реорганізації СБУ, концепція якої і повинна стати основою нового закону про СБУ.

Із матеріалів сайту prystupa222