//Заплатити за мера

Заплатити за мера

Громадянська мережа «Опора» опублікувала інформацію про проміжні фінансові звіти кандидатів, які вони подали до Львівської міської ТВК. Звіти, нижче, містять інформацію про надходження і використання коштів кандидатів з 25 вересня по 15 жовтня. 

***

Міський голова Львова Андрій Садовий у свій виборчий фонд отримав 820 тис. грн від місцевої організації Об’єднання «Самопоміч». З цієї суми 21% коштів він витратив на виготовлення матеріалів передвиборної агітації, 70% – на оплату ефірного часу та телебаченні і радіо. Ще 0,5% пішло на банківські послуги. А решта залишились на рахунку невитраченими.

Загалом від 820 тис. грн понад 58% отримало ПАТ ТРК «Люкс», яке контролює дружина міського голови. Гроші також отримали низка інших телерадіокомпаній: «Медіа Маркет», «Львівська хвиля», «Західна столиця», «Класик радіо», «МАН», «Праймедіа». Сукупно на них Садовий витратив лише 12% коштів.

Олег Синютка повідомив », що не відкривав окремий рахунок, витрати оплачувала «Європейська солідарність».

Руслан Кошулинський також отримав допомогу від партії. «Свобода» внесла на рахунок понад 663 тис. грн, а Кошулинський додав ще 13 тис. грн. Крім того, 53,5 тис. грн надійшли від фізичних осіб, з яких 49 тис. грн від Романа Любицького, гендиректора телеканалу «НТА».

74% цих коштів Кошулинський витратив на зовнішню рекламу, ще майже 15% – на радіо і телебачення (радіо «Львівська хвиля», «Незалежність», «Вголос» «Хіт ФМ» і «Галичина», телеканал «24»), на виготовлення матеріалів – плюс 8,5%. Серед усіх підрядників найбільше коштів отримало ТОВ «Партнер» (майже 478 тис. грн) за зовнішню рекламу.

Ярослав Рущишин як і міський голова витрачав гроші, отримані від партії. Майже 480 тис. грн на рахунок його виборчого фонду внесла політична партія «Голос». Понад 40% з цих коштів на рекламні послуги отримала помічниця на громадських засадах Рущишина як нардепа Оксана Ємець. Вона також балотувалась до Львівської міськради, працює PR-менеджеркою компанії !Fest.

Ще приблизно 28% коштів пішли львівським медіа – «Першому Західному», UA: Львів і ТРК «Люкс», а понад 15% – на виробництво відеоматеріалів. Додатково за розміщення таргетованої реклами у Facebook ще майже 11% коштів отримав Артем Жуков, керівник напряму цифрових комунікацій «Голосу».

Ігор Васюник виділив зі свого бюджету на кампанію 110 тис. грн, крім того майже 562 тис. грн на кампанію Васюника перерахували 13 осіб, з яких п’ятеро були його помічниками як нардепа. Наприклад, Тетяна Овчаренко є засновницею ще кількох пов’язаних з Ігорем Васюником підприємств, зокрема, «Девелоперської компанії «Моя країна» та «Агенція «Партнер», і пожертвувала 40,5 тис. грн.

Найбільше грошей, приблизно 58%, Васюник витратив на зовнішню рекламу, а на листівки, плакати тощо – 13%, телебачення («Перший Західний») – 8%, транспортні послуги (ймовірно, брендований автобус, який їздив вулицями міста) – майже 21%.

Ігор Зінкевич. Як пояснила Наталія Шелестак, голова обласного осередку «Варти», витрати на кампанію Ігоря Зінкевича здійснювали з рахунку обласної організації партії. Проміжний звіт партії вже надіслали, «Наші гроші. Львів» проаналізують надходження і витрати в окремому тексті про партії.

Юлія Гвоздович внесла на рахунок свого виборчого фонду 20 тис. грн, і ще 522 тис. грн пожертувала їй 21 людина, серед яких її чоловік Юрій – 14 тис. грн. Серед найбільших донорів є семеро людей, які перерахували по 50 тис. грн: Володимир та Василь Хмілі, Олена Ковтун, Володимир Врублевський, Юрій Малиць, Андрій Вахній і Анастасія Чорнійчук. Крім того, гроші жертували із команди УГП, наприклад, 20 тис. грн – співзасновник УГП Богдан Панкевич.

Гвоздович витратила менше 61% зібраних коштів (понад 317 тис. грн), і в основному з цих коштів всі витрати були на медіа: «Експрес» і «Високий замок», «Перший Західний», «Правда Тут» і «Галичина» (менше 37%), а також на білборди вивіски, сітілайти тощо (40% від витрат). Ще 70 тис. грн отримав Ростислав Коваль з УГП за рекламу в інтернеті.

Тарас Кльофа отримав внесків на 94 тис. грн. 5 жовтня гроші йому перерахували в рівних частинах Максим Пишненко і Мар’ян Стефанишин. На оплату інформації в друкованих медіа він витратив понад 54% коштів, на зовнішню рекламу – ще понад 37%  і ще майже 8% – на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації.

Внески для Наталії Ван Доеверен в один день, 30 вересня, також зробили двоє людей: по 50 тис. грн пожертували Петро Батюк та Володимир Галайко. Гроші кандидатка витратила на оплату ефірного часу на телебаченні – «НТА» і «24».

Назарій Брезіцький на свою кампанію перерахував 150 тис. грн, його дружина – 55 тис. грн. Ще 35 тис. грн пожертвував Володимир Верес. Найбільше грошей витратив на зовнішню рекламу – понад 66%, на рекламу в інтернеті витрати становили понад 15% (ці гроші отримала «РІА-Львів», що належить його матері), на «Дуже радіо» – 10%..

Роман Матис повідомив , що на рахунок надійшло 99,9 тис. грн. «У нас ще не порахована інтернет-реклама, оскільки не прийшли рахунки за онлайн. Як тільки будуть, то завершимо звіт», – розповів він.

Ігор Телішевський витратив 34,8 тис. грн, які надійшли від місцевої організації «За майбутнє». Всі гроші витратив на рекламу в медіа. 13,2 тис. грн заплатив за друк газети «Високому замку» і ще 21,6 тис. грн – «Першому Західному».

Юрій Бунь вніс на рахунок власні гроші – майже 43 тис. грн, з яких на рекламу в інтернеті витратив 40 тис. грн.

Остап Стахів поповнив рахунок свого виборчого фонду на 1150 грн і майже всі гроші перерахував на друковані агітаційні матеріали.

Ігор Кузьмак повідомив, що всю фінансову частину виборів здійснював штаб Народного руху.

Юксана Юринець також розповіла, що витрати на її рекламу йшли через партійний рахунок.

На момент публікації на нашого листа не відповів Іван Василишин.

Із матеріалів сайту lviv.nashigroshi.org