Переможці «Східниці Трофі – 2015» визначилися

Започатковані селищним головою Східниці Іваном Піляком в рамках «Східницького літа» автомобільні змагання позашляховиків та квадроциклів «Східниця Трофі» набули неабиякої популярності серед українських джиперів та шанувальників автомобільного екстріму. То ж не треба дивуватися, що на цьогорічне автомобільне дербі «Східниця Трофі – 2015» з’їхались автомобілісти з усіх куточків України.
Змагання джиперів було приурочено до відзначення східничаними та гостями курортного селища Дня Конституції та Дня молоді. На цьому акцентував селищний голова Східниці Іван Піляк у коментарі з нагоди відкриття змагань.  

 

Упродовж двох днів понад 40 екіпажів Львівської, Тернопільської, Чернівецької, Івано-Франківської, Закарпатської, Волинської, Одеської областей та Республіки Польща долали круті схили та лісові дороги в околицях курортного селища, випробовуючи потужність і витривалість своїх автомобілів та квадроциклів. 

Учасники Східницького трофі цього року змагалися за трьома категоріями: екстрім (спеціально обладнані для подолання бездоріжжя автомобілі з високою прохідністю та двома лебідками), ТR–1 (спеціально обладнані позашляховики із однією лебідкою) та туристи (серійні автомобілі-позашляховики без додаткового обладнання). Водії квадроциклів та мотоциклів змагалися в окремій групі (ATV – UNV). Особливість цьогорічного трофі у Східниці полягала у тому, що серед учасників тріал-рейду вперше були заявлені мотоцикли.

Як пояснив один з організаторів змагань, голова громадського об’єднання «АМ КЛУБ» Cхідниці Олег Жук тріал-рейд – це змагання з подолання бездоріжжя на повнопривідних автомобілях (позашляховиках), квадроциклах. У цьому році вперше долатимуть бездоріжжя на спеціальних мотоциклах (кросерах). На відміну від автогонок, у трофі-рейдах важлива не швидкість проходження маршруту – необхідно укластися в заліковий час й успішно пройти всі спецділянки, виконати завдання всіх змагальних етапів. Бездоріжжя на спецділянках може бути настільки складним, що проходження декількох кілометрів може зайняти багато часу. Пан Олег також наголосив, що проходження деяких відрізків маршруту вимагає від спортсменів високої підготовки. Серйозні вимоги ставляться також до технік. Мінімальна підготовка техніки включає установку «захистів». Крім цього, на автомобіль установлюються необхідні для маршруту аксесуари: лебідки, хай-джеки, акумулятори великої потужності й т. п. Учасниками трофі-рейдів є екіпажі. Екіпаж складається із двох чоловік – пілота й штурмана.

«Східниця Трофі – 2015» традиційно розпочалося змаганнями зі спортивного орієнтування. За регламентом змагань позашляховики та квадроцикли наввипередки їздили по непрохідних лісових дорогах, на яких мали відшукати контрольні точки. Загальний принцип змагань залишився незмінним – не нашкодь природі, шануй людей, поважай цінності, створені людьми та природою.

За задумом голови Східницького автомобільного клубу Олега Жука, метою змагань стала пропаганда здорового способу життя та популяризація позашляхового автоспорту серед широких верст населення.

У перший день змагань екіпажі-учасники, які стартували у центрі Східниці, за визначений регламентом змагань термін повинні були підкорити тридцять чотири контрольні точки. Траса змагання пролягає через старі лісові дороги та має протяжність від 30 до 40 км. Кожен клаптик дистанції – справжнє випробування: можна застрягти у болоті чи між камінням. А тим екіпажам, які втратили шанси власноруч вибратися із халепи, на допомогу приходили спеціальні транспортні засоби.

У змаганнях з трофі-рейду перемагає той екіпаж, який знайде якнайбільше точок в лісі, що їх видав організатор. Екіпажі мають знайти в лісі розташовані промарковані точки через GРRS-навігатор, сфотографуватися разом з машиною біля заданої точки та неушкодженими повернутися назад.

За результатами змагань переможцями в орієнтуванні у класі «EKSTRIM» cтав самбірський екіпаж у складі Володимира Муліновського та Андрія Кульчицького. Друге місце посіли спортсмени з Волині – Ігор Прадійчук та Тарас Цюпащук. Третє місце також дісталося спортсменам із Самбора – Роману Малиновському та Олегові Лисейку. У категорії TR-1 першими були тернополяни Олександр Петришак та Тарас Червінський, друге місце вибороли господарі змагань східничани Олександр та Денис Педани, на третьому – знову ж таки спортсмени із Тернополя: брати Володимир та Сергій Чапраки.

У групі «туристів» перше місце дісталося екіпажам у складі Олега Крука та Олександра Дербаби, на другому – Дмитро Черенков та Катерина Куліш, третіми були Геннадій Вакула та Наталія Кіщак.

Другий день змагань проходив на території піскового кар’єру гори Кам’яниста, де мешканці, гості та відпочивальники курорту мали можливість спостерігати за змаганнями автомобілістів на кільцевій трасі зі складними перешкодами.

Ці змагання – найвидовищніші й найбрудніші. Для їх проведення східничани розробили спеціальну трасу на території піскового кар’єру, а також надали місце на розміщення табору (кемпінгу) для гостей-учасників свята, біля якого змонтували сцену, відпочинкову зону та під’їзд для паркування автомобілів.

Першими у швидкісному проходженні кільцевої траси із складними перешкодами, так званому ТРІАЛІ, серед спортсменів категорії «EKSTRIM» були брати Артур та Ігор Смоліни. Друге місце виборов східницький екіпаж у складі Романа Пашка та Петра Кухара. Третіми були Ярослав Мойсеюк та Олександр Петрища. У категорії ТR-1 переможцями були брати Денис та Олександр Педани зі Східниці, друге місце посіли тернополяни Сергій та Володимир Чапраки, а на третьому – екіпаж у складі Романа Доботецького та Степана Чаплі. Серед квадроциклістів першим був Михайло Штефура, на другому – Валерій Кубічак обидва із Закарпаття, а на третьому – Олексій Добичін. Серед мотоциклістів призові місця розподілилися таким чином – перше місце Ігор Орищак, друге – Назар Лужецький, третє – Олег Войтович.

У ході змагань «Східниця Трофі – 2015» було зібрано 15 тис. грн. добровільних внесків для підтримки учасників АТО. Як пояснив голова Східницьких автомобілістів Олег Жук, один із львівських джиперів нині воює на сході країни у складі добровольчого батальйону «Айдар», відтак Львівські автомобілісти хочуть придбати для колеги-фронтовика всюдихід.

А ще пан Олег висловлює щиру вдячність за надану підтримку в організації змагань Східницькому селищному голові Іванові Піляку, директорові будівельної фірми «Здоров’я» Романові Пашку, а також палкому прихильнику автомобільного спорту, директорові ЦТ «Укрзалізниця» пану Педану. Задяки фінансовій підтримці цих людей автомобільні змагання водіїв позашляховиків у Східниці набули статусу Міжнародних змагань, популярність яких зростає з кожним роком.

Зі слів голови Східницької селищної ради Івана Піляка, мета проведення трофі-рейду є обширною, крім отримання задоволення учасниками і глядачами, увага акцентуватиметься як на пропаганді здорового способу життя загалом, так і на пропаганді позашляхового автоспорту, зокрема, налагодження стосунків з дружніми автомобільними клубами не тільки України, а й країн Європи, а також промоція Східниці як населеного пункту, де проводяться автомобільні змагання Всеукраїнського рівня (в Східниці проходив чемпіонат України з гірських гонок «Східниця – 2014» та етап Національної серії з спринт-ралі «Східниця – 2014»). Окрім того, проведення трофі-рейду віддаленими районами Львівщини зацікавить спортсменів і вболівальників природними принадами цих країв. Багато учасників трофі з задоволенням приїдуть у ті місця ще, але вже з друзями і родинами.

Організатори автомобільного свята:
– Східницька селищна рада,
– громадське обєднання «АМ КЛУБ»

Sister0Людмила ГРИНЬКІВ

Користувачі Фейсбуку можуть переглянути світлини зі змагань на офіційній сторінці “Східниця Курорт” (посилання)

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Ви можете Залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментарі


Нафтовик Борислава.