Генеральний директор корпорації «АТБ» Борис МАРКОВ: «На заході країни ми бачимо великі перспективи»

У вітчизняній бізнесовій практиці нечасто можна зустріти топ-менеджерів, які впродовж десятиліть лишаються вірними одній компанії. Винятком є лише керівники, які свого часу стояли у витоків того чи іншого підприємства, тож їхня власна історія життя та історія конкретного бізнесу так переплелися, що вже важко зрозуміти, якою була б ця людина без цієї компанії та якою була б компанія без цієї людини. Саме так говорять про Бориса Маркова – генерального директора корпорації «АТБ». Прийшовши сюди ще наприкінці 90-х років, він брав безпосередню участь у формуванні відомої нині на всю країну торговельної мережі та продовжує займатися її розвитком і сьогодні.
Досить несподівано було зустріти Бориса Маркова у Львові. Звичайно, наші журналісти вирішили скористатися цією ситуацією. Про те, як створювався новий формат торгівлі та як формувалася найбільша роздрібна мережа України, ми поговорили безпосередньо з тим, хто серед інших «старожилів» корпорації займався її створенням.
– Пане Борисе, даруйте за нетактовність, але хочу поцікавитися, що саме привело Вас до Львова? Це якось пов’язано з тим, що мережа «АТБ» сьогодні досить активно нарощує свою присутність у нашому регіоні?
– Безумовно, я тут у робочих справах. «АТБ» працює по всій країні, але останнім часом саме захід країни став для нас пріоритетним. Тут ми бачимо високий потенціал. Ми прекрасно розуміємо, що жителі Львівської області належать до категорії досвідчених покупців, знайомих із багатьма європейськими форматами торгівлі. Саме тому ми ставимо для себе високу планку і хочемо зробити маркети «АТБ» у західних областях такими, що відповідають сучасним світовим стандартам. Вважаю за краще особисто контролювати цей процес, тому я сьогодні у Львові.
– Для нашого регіону мережа, дійсно, є відносно новою, хоча її історія у всеукраїнському масштабі налічує більше ніж 20 років. Чи можете розповісти, як все починалося?
– Все починалося із дніпропетровської компанії «Агротехбізнес» (попередниці «АТБ», яка дала корпорації назву), коли про всеукраїнську торговельну мережу ніхто й не думав. Власники розпочинали з декількох старих гастрономів, у яких хотіли радянські стандарти торгівлі повністю змінити на сучасні. У той час всі ми активно вивчали європейський досвід, аналізували методи роботи магазинів різних форматів. Традиційний дискаунтер, в якому кількість асортиментних позицій обмежена декількома сотнями товарів, не влаштував вітчизняного споживача. Тоді придумали власний формат. Так з’явився український дискаунтер.
– Про те, що багато чого із сьогоднішніх стандартів вітчизняних торговельних мереж було розроблено саме в «АТБ», нам відомо. У життя втілено велику кількість ідей: від нумерації магазинів до залучення місцевих виробників. Про що Ви могли б ще розповісти?
– З нумерацією взагалі вийшло досить кумедно. Спочатку за традицією обирали для магазинів нейтральні назви: «Клен», «Тополя», «Калина». Як жартував один із моїх колег, настав час, коли дерева закінчилися. Довелося перейти на просту нумерацію. Враховуючи, що зараз мережа налічує більше ніж 800 маркетів, рішення було правильним. Ми дійсно дуже багато чого вирішували самостійно, ідучи шляхом спроб і помилок: стандартизація залів, кількість асортиментних позицій, власні торгові марки, будівництво розподільних центрів тощо.
– Останні декілька років були для мережі досить важкими. Експерти говорять, що з усіх торговельних підприємств країни саме мережа «АТБ» зазнала найбільших фінансових втрат через бойові дії на Донбасі… Наскільки військова агресія позначилася на діяльності торгової мережі?
– Ми втратили більше ніж 150 магазинів, які сьогодні знаходяться на окупованих територіях. Бойовики захопили і зруйнували наш розподільний центр, присвоїли собі усю продукцію, яка знаходилася в приміщеннях. Якщо говорити загалом, то збиток ми оцінюємо у 7 млрд. грн. Проте значно більше нас турбує те, що постраждали наші працівники. Ми підтримали усіх, хто виїжджав (а інколи просто тікав) з окупованих територій. Їм надали роботу в інших містах України, допомогли з переїздом і облаштуванням на новому місці. Сьогодні займаємося адаптацією цих співробітників. Деякі переселенці працюють і у львівських магазинах «АТБ».
– Розвиток мережі «АТБ», що дає поштовх створенню тисяч нових робочих місць, не зупинявся через жодну економічну кризу. Для Львова загалом та Борислава зокрема її прихід є доброю подією. Які плани з нашим регіоном Ви пов’язуєте?
– Як я вже казав, на заході країни ми бачимо великі перспективи. Вважаємо, що в поточному році ми не лише наростимо тут свою присутність (плануємо відкрити не менше ніж 40 магазинів), але й зможемо підняти культуру обслуговування на новий рівень. Сподіваємося, що галичани разом із бориславцями оцінять наші зусилля.

Розмову записала
Оксана ГРОСЬ

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Ви можете Залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментарі


Нафтовик Борислава.